“ Θ Α Ρ Σ Ε Ι Τ Ε ” (Ματθ. ΙΔ΄ 27)
Παρασκευή 31 Οκτωβρίου 2025
Ἁγιογραφικὴ Καθημερινὴ Μελέτη Μηνὸς Νοεμβρίου
1. Μάρκ. Ι΄(10) 1-5
2. Μάρκ. Ι΄ 6-9
3. Μάρκ. Ι΄ 10-12
4. Μάρκ. Ι΄ 13-16
5. Μάρκ. Ι΄ 17-19
6. Μάρκ. Ι΄ 20-22
7. Μάρκ. Ι΄ 23-25
8. Μάρκ. Ι΄ 26-27
9. Μάρκ. Ι΄ 28-31
10. Μάρκ. Ι΄ 32-34
11. Μάρκ. Ι΄ 35-40
12. Μάρκ. Ι΄ 41-43
13. Μάρκ. Ι΄ 44-45
14. Μάρκ. Ι΄ 46-48
15. Μάρκ. Ι΄ 49-52
17. Μάρκ. ΙΑ΄ 7-11
18. Μάρκ. ΙΑ΄ 12-14
19. Μάρκ. ΙΑ΄ 15-17
20. Μάρκ. ΙΑ΄ 18-19
21. Μάρκ. ΙΑ΄ 20-23
22. Μάρκ. ΙΑ΄ 24-26
23. Μάρκ. ΙΑ΄ 27-33
24. Μάρκ. ΙΒ΄(12) 1-12
25. Μάρκ.
ΙΒ΄ 13-17
26. Μάρκ. ΙΒ΄ 18-27
27. Μάρκ. ΙΒ΄ 28-30
28. Μάρκ. ΙΒ΄
31-34
29. Μάρκ. ΙΒ΄
35-40
30. Μάρκ. ΙΒ΄ 41-44
Σᾶς δίνεται ἡ δυνατότητα νὰ ἀκούσετε
τοὺς στίχους αὐτοὺς
σὲ σύντομη ἑρμηνεία
τοῦ ἀειμνήστου Καθηγητοῦ
Παναγιώτου Τρεμπέλα,
καὶ μάλιστα στὴ νεοελληνικὴ
ἔχοντας τὴν ἔγκριση τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου, ἄλλων Πατριαρχείων καὶ τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος.
Διαβάζει ὁ Διδάσκαλος - Θεολόγος
κ. Κ. Πρέντος
" Η ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ ΗΧΟΓΡΑΦΗΜΕΝΗ"
Ἐνθύμιο "Χαρουμένων Ἀγωνιστῶν"
Ἔκδοση Ἀδελφότητος Θεολόγων "Ο ΣΩΤΗΡ"
ΚΑΤΑ ΜΑΡΚΟΝ ΙΕΡΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ι΄ (10ο)
|Ὁ γάμος καὶ τὸ διαζύγιο.
Ὁ Ἰησοῦς εὐλογεῖ τὰ παιδιά.
(Στίχοι 13-16) {3΄04΄΄- 4΄00΄΄}.
Ὁ πλούσιος νέος καὶ ἡ αἰώνια ζωή.
Ἡ φιλοδοξία δύο μαθητῶν.
(Στίχοι 35-45) {9΄10΄΄- 12΄03΄΄}.
Ἡ θεραπεία τοῦ τυφλοῦ τῆς Ἱεριχοῦς.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΙA΄ (11ο)
Ἡ θριαμβευτικὴ εἴσοδος τοῦ Κυρίου στὰ Ἱεροσόλυμα.
Ἡ ἀποξήρανση τῆς συκιᾶς.
(Στίχοι 12-14) {2΄21΄΄- 3΄41΄΄}.
Ἡ ἐκδίωξη τῶν ἐμπόρων ἀπὸ τὸ ἱερό.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΙΒ΄ (12ο)
Ἡ παραβολὴ τῶν κακῶν γεωργῶν.
Ὁ φόρος στὸ Ρωμαῖο αὐτοκράτορα.
(Στίχοι 13-17) {3΄51΄΄- 5΄28΄΄}.
Οἱ Σαδδουκαῖοι ρωτοῦν γιὰ τὴν ἀνάσταση.
Ὁ Μεσσίας καὶ ὁ Δαβίδ. Ἔλεγχος τῶν
γραμματέων.
(Στίχοι 35-40) {10΄03΄΄- 11΄58΄΄}.
Ἡ θεραπεία τοῦ τυφλοῦ τῆς Ἱεριχοῦς.
Δευτέρα 27 Οκτωβρίου 2025
Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2025
Σάββατο 25 Οκτωβρίου 2025
Ἕνα παιδὶ τὸ 1940
10 χρόνια πόλεμος
Την 28η Οκτωβρίου 1940 η Ιταλία επιτίθεται και προσπαθεί να εισβάλει στην Ελλάδα. Ο Ελληνοιταλικός πόλεμος διαρκεί ως τον Απρίλιο του 1941. Για τα επόμενα τριάμισι χρόνια –ως τον Οκτώβριο του ’44, η Ελλάδα βρίσκεται υπό Γερμανική Κατοχή. Μαζί με την εμφύλια σύγκρουση που ακολούθησε ως τον Αύγουστο 1949, έχουμε συνολικά εννέα συνεχόμενα χρόνια σε πόλεμο. Δηλαδή, ένα παιδί που το 1950 είναι 10 ετών, δεν έχει ζήσει ως τώρα σε περίοδο ειρήνης.
Οι τραγωδίες
Τα παιδιά του 1940-’49 αντιμετώπισαν θάνατο ή τραυματισμό των γονέων, συγγενών και φίλων σε μάχες, από πείνα, κακουχίες ή εκτελέσεις. Πολλά παιδιά έχασαν τη ζωή τους ή τραυματίστηκαν, από βομβαρδισμούς, επιθέσεις σε αμάχους, ή πέθαναν από την πείνα. Άλλα εκτοπίστηκαν ή αποχωρίστηκαν από την οικογένειά τους για λόγους ασφάλειας και επιβίωσης. Το ψυχικό τραύμα των παιδιών αυτών επηρέασε την ενήλικη ζωή τους.
Η καθημερινότητα
Απαγόρευση κυκλοφορίας από τις 6 μ.μ. και μετά, κυρίως στα χρόνια της Κατοχής και στις μεγάλες πόλεις. Υποχρεωτική συσκότιση: τα σπίτια της εποχής είχαν υποχρεωτικά κουρτίνες συσκότισης ή κάλυπταν τα παράθυρα με μπλε χαρτί, ώστε να μην εντοπίζονται από τα βομβαρδιστικά του εχθρού. Σε περίπτωση βομβαρδισμού κατέφευγαν στα υπόγεια καταφύγια.
Το φαγητό
Η στέρηση στο φαγητό ήταν μεγάλη από την αρχή του πολέμου, αφού η Ελλάδα ήταν ήδη σε φτώχεια. Τα παιδιά στην επαρχία εξασφάλιζαν λίγα φρούτα και λαχανικά καλλιεργώντας κήπους. Στις μεγάλες πόλεις αναζητούσαν τροφή ακόμα και με κίνδυνο της ζωής τους. Πολύ συνηθισμένες ήταν οι ουρές για διανομή τροφής (συσσίτια). Τα παιδιά περίμεναν για ώρες με ένα τενεκεδάκι να πάρουν σούπα, γάλα ή τρόφιμα. Η έλλειψη τροφίμων οδήγησε σε νέες συνταγές: ψωμί από καλαμπόκι (μπομπότα) και σταφιδίνη (αλεσμένη σταφίδα) αντί για ζάχαρη.
Σχολείο
Η σχολική χρονιά διαρκούσε ελάχιστα: μόνο 25 ημέρες το 1941-’42. Πολλοί εκπαιδευτικοί επιστρατεύτηκαν στον πόλεμο. Κάποιοι σκοτώθηκαν ή τραυματίστηκαν. Τα σχολικά κτήρια επιτάχθηκαν και τα μαθήματα γίνονταν ακόμη και στην ύπαιθρο. Η ύλη ελέγχεται από τους κατακτητές: διδάσκονται βασικά μαθήματα, όπως γραφή, ανάγνωση, αριθμητική και γεωγραφία. Σε κάποια σχολεία η διδασκαλία αγγλικών και γαλλικών αντικαθίσταται από τη διδασκαλία γερμανικών και ιταλικών.
Παιδική ζωή
Τα ελάχιστα παιχνίδια της εποχής ήταν χειροποίητα. Έφτιαχναν βόλους και τους έψηναν στους φούρνους των πλυσταριών. Τα κορίτσια έπλεκαν μάλλινα για τους πολεμιστές στο μέτωπο. Πολλά παιδιά έπαιζαν μέσα στα συντρίμμια από τους βομβαρδισμούς αναζητώντας θραύσματα από τις βόμβες, και τα έκαναν συλλογή. Τραγουδούσαν αυτοσχέδια περιπαικτικά τραγούδια για τον Μουσολίνι και τον Χίτλερ. Τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά τραγουδούσαν τα κάλαντα της Κατοχής.
Μικροί αγωνιστές
Συχνά τα παιδιά –αγόρια και κορίτσια– συμμετείχαν στην αντίσταση κατά των Γερμανών. Ζητούσαν με θέρμη από τον Θεό την ελευθερία της πατρίδας στις Παρακλήσεις που γίνονταν στους ναούς και στο Ημίωρο κάθε Παρασκευή και βοηθούσαν στα συσσίτια της Εκκλησίας. Έπαιρναν μέρος στις πορείες διαμαρτυρίας που γίνονταν στην Αθήνα και αλλού και μετέφεραν μυστικά μηνύματα. Οι «σαλταδόροι» ανέβαιναν στα οχήματα του εχθρού και έκαναν σαμποτάζ. Περίπου 160 ορφανά παιδιά στη Θεσσαλονίκη αποτελούσαν το «Ξυπόλητο Τάγμα», που έπαιρνε ψωμί και λάδι από τους κατακτητές και το μοίραζε σε όσους είχαν ανάγκη!
Αν έχεις την ευλογία να γνωρίζεις ανθρώπους που έζησαν εκείνα τα χρόνια ως παιδιά, σίγουρα έχουν πολλές και συγκλονιστικές ιστορίες να σου πούν. Μπορείς να τις ακούσεις και να τις καταγράψεις. Οι αυθεντικές μαρτυρίες είναι ένα πολύτιμο κομμάτι της Ιστορίας.
Γρίφος
Περιοδικό «ΠΡΟΣ ΤΗ ΝΙΚΗ», Οκτώβριος 2025
Ὅταν ξύπνησε τὸ ἑλληνικὸ φιλότιμο...
Τετάρτη 15 Οκτωβρίου 2025
Μὴν χάσετε τὴν... ΕΚΔΡΟΜΗ στὴν ΑΡΤΑ καὶ τὸ ΚΟΜΠΟΤΙ !
ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΕΚΔΡΟΜΗ
στὴν ΑΡΤΑ
γιὰ τὰ ΑΓΟΡΑΚΙΑ στὶς 18 Ὀκτωβρίου
καὶ γιὰ τὰ ΚΟΡΙΤΣΑΚΙΑ στὶς 1 Νοεμβρίου.
Θὰ ἐπισκεφθοῦμε :
Τὴν Πολιοῦχο τῆς Ἄρτας, τὴν Ἁγία Βασίλισσα Θεοδώρα.
Τὸ θρυλικὸ γεφύρι τῆς Ἄρτας
Τὸ Λαογραφικὸ Μουσεῖο τῆς Ἄρτας
Τὸ Ἀρχαιολογικὸ Μουσεῖο τῆς Ἄρτας
καὶ παιχνίδι
Γιὰ Δηλώσεις καὶ περισσότερες πληροφορίες στὸ 26550-25029.
Τὸ Ἰνστιτοῦτο Καταναλωτῶν (ΙΝΚΑ) καταδικάζει τὸν προσωπικὸ ἀριθμό!
Ἀθήνα 2 Ὀκτωβρίου 2025
ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ
Ἡ ἐμφάνιση τοῦ προσωπικοῦ ἀριθμοῦ (Π.Α.) ἀπὸ τὴν κυβέρνηση, εἶναι μία ἀκόμα ὑποχρεωτικότητα, ἀναβίωσης τοῦ ἀποτυχημένου ΕΚΑΜ (Ἑνιαῖος Κωδικὸς Ἀριθμὸς Μητρώου) ποὺ πρὶν 40 χρόνια καταργήθηκε, λόγῳ διαμαρτυρίας τοῦ Ἑλληνικοῦ λαοῦ.
Ὁ Π.Α. εἶναι ἕνα κομμάτι μιᾶς συνολικῆς παρακολούθησης καὶ ἀξιολόγησης τῶν ἀνθρώπων, ὅπως τὸ μοντέλο τῆς Κίνας. Κατατάσσεται μέσα στὸ εὐρὺ φάσμα τῆς ψηφιακῆς μετάβασης, ὅπου ὁ ἄνθρωπος μετατρέπεται σὲ συσκευή. Ὅπως κάθε συσκευὴ λαμβάνει τὴν μοναδικὴ διεύθυνση MAC (MAC address), ἀπὸ... τὴν ἡμέρα ποὺ κατασκευάζεται, ἔτσι καὶ ὁ ἄνθρωπος θὰ λαμβάνει τὸν Π.Α., ἀπὸ τὴν ἡμέρα ποὺ γεννιέται, μὲ πλήρη ἀλληλεπίδραση μεταξὺ ἀνθρώπων καὶ μηχανῶν, στὸ διαδίκτυο τῶν πραγμάτων (internet of things).
Τὸ ὁλοκληρωμένο πακέτο ποὺ ἐφαρμόζουν στὴ χώρα μας, εἶναι πρωτοπόρο γιὰ τὴν Εὐρώπη, μὲ τεράστιες δυνατότητες, μὲ ἐργαλεῖα τὸν Π.Α., τὴν Κάρτα Πολίτη, τὶς ΑΙ Κάμερες ἀναγνώρισης προσώπου, τὸν ὑπερυπολογιστὴ Δαίδαλο (στὸ Λαύριο), τὴν Τεχνητὴ Νοημοσύνη ΑΙ Factory Faros (γιὰ ἀναλύσεις), τοὺς ἔξυπνους μετρητὲς ἐνέργειας καὶ ὕδατος, χωρὶς κανένα περιορισμὸ στὴν χρήση καὶ στὶς ἐφαρμογές.
Τὸ ΙΝΚΑ συντάσσεται μὲ τὶς δύο γνωμοδοτήσεις τῆς Ἀρχῆς Προστασίας Προσωπικῶν Δεδομένων, οἱ ὁποῖες ἀναφέρουν ξεκάθαρα τὴν ὑπερβολικὴ ἐπικινδυνότητα τοῦ Προσωπικοῦ Ἀριθμοῦ, γιατί εἶναι τὸ κλειδὶ ὅλων τῶν Βάσεων Δεδομένων καὶ ὅλων τῶν εὐαίσθητων προσωπικῶν δεδομένων τοῦ Ἑλληνικοῦ λαοῦ. Δὲν ἀντικαθιστᾶ καὶ δὲν καταργεῖ κανέναν ἀριθμό, ἀλλὰ "κάθεται" πάνω ἀπὸ ὅλους ὅσους χρησιμοποιοῦμε στὴν καθημερινότητα, ὅπως ΑΦΜ, ΑΜΚΑ κλπ. Στὴν περίπτωση ποὺ κλαπεῖ δὲν μπορεῖ νὰ ἀντικατασταθεῖ, γιατί εἶναι μοναδικὸς γιὰ κάθε πρόσωπο καὶ ὅλα τὰ δεδομένα τοῦ Μητρώου Π.Α., τηροῦνται καθ’ ὅλο τὸ διάστημα ποὺ εἶναι ἐνεργὸς καὶ γιὰ διάστημα εἴκοσι (20) ἐτῶν, ἀπὸ τὴν ἀπενεργοποίησή του, δηλαδὴ 20 χρόνια μετὰ τὸν θάνατο μας.
Ὁ Π.Α. ἐξαλείφει κάθε ἀνθρώπινη ὑπόσταση, τὰ προσωπικὰ καὶ μοναδικά μας χαρακτηριστικά, πολτοποιεῖ τὴν ὀντότητα μας, στερῶντας μας τὸ ὑψηλότερο ἰδανικό, τὴν ἐλευθερία μας, σὲ ὅλες τὶς μορφές της.
Εἶναι τὸ ἐργαλεῖο ποὺ θὰ μᾶς ἀναγνωρίζει, σὲ ἕνα συνεχές, καθημερινὸ φακέλωμα καὶ ποὺ ὅλα τὰ δεδομένα μας, μποροῦν νὰ ἐπεξεργαστοῦν καὶ νὰ χρησιμοποιηθοῦν γιὰ τὴν πρόβλεψη μελλοντικῶν μας ἐνεργειῶν καὶ συμπεριφορῶν.
Μὲ αὐτὸ τὸν τρόπο προσδιορίζουν τὰ εὐαίσθητα σημεῖα μας, τὶς φοβίες μας, ἀλλὰ καὶ τὰ ὄνειρα μας, τοὺς στόχους μας, γινόμαστε εὐάλωτοι καὶ προβλέψιμοι μὰ τὸ χειρότερο χειραγωγήσιμοι.
Τὸ ΙΝΚΑ καλεῖ τὸν Ἑλληνικὸ λαὸ νὰ ἀρνηθεῖ τὴν παραλαβὴ τοῦ Προσωπικοῦ Ἀριθμοῦ, οὔτε νὰ ἐπιλέξει τὰ δύο ἀπὸ τὰ ψηφία στὴν διαδικτυακὴ πλατφόρμα τοῦ ὑπουργείου, δὲν ἀποδεχόμαστε τὸν Π.Α..
Ἐνημερῶστε ὅσους μπορεῖτε, ἡ γνώση εἶναι δύναμη.
Κάθε νόμιμη διαμαρτυρία, μὲ κάθε πρόσφορο μέσο, μᾶς βρίσκει σύμφωνους, ἔχοντας ὡς βασικὸ σύνθημα:
Τρίτη 30 Σεπτεμβρίου 2025
Ὁ κ. Γεώργιος Ἀποστολάκης μιλάει γιὰ τὴν κίνηση ''ΕΞΟΔΟ'' στὴν Ἑστία Πατερικῶν Μελετῶν (ΒΙΝΤΕΟ)
Ο κ. Γεώργιος Αποστολάκης μιλάει στο κανάλι της Εστίας Πατερικών Μελετών και στον Χαράλαμπο Άνδραλη, για την προσπάθεια που γίνεται κατά του ψηφιακού ολοκληρωτισμού μέσα από το κίνημα ''ΕΞΟΔΟΣ'', δίνοντας απαντήσεις σε διάφορα ερωτήματα που απασχολούν τους πολίτες. Παρουσιάζει το λόγο δημιουργίας της προσπάθειας, τα ιδρυτικά μέλη, τον τρόπο συμμετοχής των πολιτών και τον τελικό στόχο.
Πατῆστε τὸν παρακάτω σύνδεσμο γιὰ νὰ δεῖτε τὸ ΒΙΝΤΕΟ
ΒΙΝΤΕΟ : 10 + 1 λόγοι γιὰ τοὺς ὁποίους λέμε ΟΧΙ στὴν ὑποχρεωτικότητα τοῦ Προσωπικοῦ Ἀριθμοῦ. (ΠΑ)
Πατῆστε τὸν παρακάτω σύνδεσμο γιὰ νὰ δεῖτε τὸ βιντεάκι
Ο Προσωπικός Αριθμός προβάλλεται ως εργαλείο «διευκόλυνσης» της καθημερινότητας του πολίτη· ωστόσο, πίσω από αυτό το εγχείρημα κρύβονται σοβαρά ζητήματα που άπτονται της ελευθερίας, της ιδιωτικότητας και των συνταγματικών μας δικαιωμάτων. Η υποχρεωτική επιβολή του δεν είναι μια απλή διοικητική πράξη, αλλά μια επιλογή με μακροπρόθεσμες κοινωνικές και πολιτικές συνέπειες. Στο κείμενο που ακολουθεί παρουσιάζονται δέκα βασικοί λόγοι για τους οποίους λέμε «όχι» στην υποχρεωτικότητα του Προσωπικού Αριθμού.
- Περιορισμός ελεύθερης επιλογής – Ο πολίτης δεν έχει τη δυνατότητα να επιλέξει αν θέλει να χρησιμοποιεί τον ΠΑ ή άλλο έγγραφο ταυτοποίησης.
- Κίνδυνος συγκέντρωσης υπερβολικών δεδομένων – Ο ΠΑ συνδέει σε μία βάση όλα τα προσωπικά δεδομένα (φορολογικά, υγείας, κοινωνικά, αύριο μεθαύριο τραπεζικά), δημιουργώντας κεντρικό σημείο ευπάθειας.
- Απειλή ιδιωτικότητας – Εφόσον ο ΠΑ είναι μοναδικός και μόνιμος, κάθε δραστηριότητα του πολίτη μπορεί να ιχνηλατηθεί και να συνδεθεί με το πρόσωπό του.
- Κίνδυνος κατάχρησης – Η πολιτεία ή τρίτοι (π.χ. εταιρείες, χάκερς) μπορεί να αξιοποιήσουν τον ΠΑ για εμπορικούς ή κατασταλτικούς σκοπούς.
- Έλλειψη εναλλακτικής – Αν ο ΠΑ καταστεί ο μόνος τρόπος πρόσβασης σε υπηρεσίες, αποκλείονται όσοι δεν τον αποδέχονται για λόγους θρησκευτικούς ή συνείδησης.
- Συγκέντρωση εξουσίας στο κράτος – Το κράτος αποκτά υπερβολικό έλεγχο πάνω σε όλες τις εκφάνσεις- ενέργειες της ζωής του πολίτη.
- Κίνδυνος παραβίασης δικαιωμάτων – Η υποχρεωτικότητα μπορεί να έρχεται σε σύγκρουση με συνταγματικά δικαιώματα, όπως της προσωπικής ελευθερίας και της ελεύθερης ανάπτυξης προσωπικότητας.
- Ελλιπής διαβούλευση – Συχνά τέτοιες αποφάσεις προχωρούν χωρίς επαρκή ενημέρωση ή συναίνεση της κοινωνίας.
- Ασφάλεια δεδομένων – Όσο πιο συγκεντρωμένο είναι ένα σύστημα, τόσο πιο ελκυστικός στόχος γίνεται για κυβερνο-επιθέσεις.
- Κοινωνική καχυποψία – Η υποχρεωτικότητα τρέφει το αίσθημα δυσπιστίας απέναντι στο κράτος και μπορεί να προκαλέσει κοινωνική πόλωση.
+1. Πνευματικός λόγος – Ο άνθρωπος δεν είναι, απλώς , αριθμός· η απόλυτη αριθμοποίηση της ταυτότητάς του θίγει την αξία του προσώπου και την θεόσδοτη ελευθερία του να αποφασίζει και να πράττει ο ίδιος πέρα από κρατικούς μηχανισμούς.
Είναι τυχαίο το γεγονός πως χώρες όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, η Αυστραλία, η Νέα Ζηλανδία, ο Καναδάς, οι ΗΠΑ κ.α., χώρες με ισχυρή παράδοση ατομικών δικαιωμάτων και επαρκή θεσμική προστασία των προσωπικών δεδομένων των πολιτών τους απέρριψαν νομικά λόγω αντισυνταγματικότητος ή δεν εφάρμοσαν τελικά τον ΠΑ;;
Ἀπὸ Ὁμιλία τοῦ π. Αθανασίου Μυτιληναίου
Αγαπητοί μου, ο λαός φταίει όταν αποδέχεται εκείνα τα οποία του λέγουν οι άρχοντές του. Τι να κάνει, επανάσταση ; Όχι, προς Θεού. Αλλά θα φωνάξει και θα πει δεν δέχομαι αυτή τη λύση.
Να πάρω ένα δικό μας παράδειγμα. Θέλουν επί παραδείγματι να καθιερώσουν τις ταυτότητες. Και βέβαια θα εργαστούν στο θέμα της καθιερώσεως οι αρμόδιοι, οι κυβερνητικοί παράγοντες. Όμως, όταν ο λαός δεν αντιδράσει τότε θα τιμωρηθεί, θα τιμωρηθούν και οι άρχοντες και ο λαός. Γιατί τιμωρείται ο λαός; Διότι απεδέχθη μια αμαρτία που εργάζονται οι άρχοντες. Όπως και αν έχει το πράγμα, μόνον όταν ο λαός αντιδράσει, τότε δεν θα τιμωρήσει ο Θεός τον λαό. Αυτό να το ξέρουμε πολύ καλά. Γι’ αυτό ο λαός πρέπει όταν βλέπει κάτι κακό να αντιδράσει.
Το ίδιο πράγμα ισχύει και στην Εκκλησία. Όταν άρχοντες κακοί επιβάλλουν αιρετικές θέσεις ή ό,τι άλλο, ο λαός θα φωνάξει, θα διαμαρτυρηθεί. Θα επαναλάβω, δεν θα κάνει επανάσταση, αλλά θα διαμαρτυρηθεί. Και αυτό σημαίνει υγεία και συνεπώς δεν υπάρχει λόγος να τιμωρηθεί ο λαός. Όταν όμως ο λαός δεν αντιδράσει, τότε θα τιμωρήσει ο Θεός και τους άρχοντες και τον λαό.
Συνοψίζοντας, η εναντίωση στην καθιέρωση του Προσωπικού Αριθμού ως υποχρεωτικού δεν είναι μια πράξη άρνησης στην πρόοδο, αλλά μια στάση υπέρ της ελευθερίας, της δημοκρατίας και της προστασίας της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, του ανθρώπου. Είναι ευθύνη όλων μας να διαφυλάξουμε τα δικαιώματά μας και να αντισταθούμε σε κάθε μορφή επιβολής που περιορίζει την ελευθερία μας.
Δευτέρα 29 Σεπτεμβρίου 2025
Προσευχητικὲς Νύξεις.
ΔΕΗΣΗ ΠΡΟΣ ΤΗ ΘΕΟΤΟΚΟ
Γερόντισσας Ξένης τῆς τυφλῆς (+1923)
(Πρώτης ἡγουμένης τῆς Ἱ. Μονῆς Ἁγ. Τριάδος Αἰγίνης καὶ πρώτης μαθήτριας τοῦ Ἁγ. Νεκταρίου).
Ποῖον ἡ ξένη νὰ ἱκετεύω, καὶ ποῦ νὰ κλίνω τὴν κεφαλήν ;
Οὐκ ἔχω ἄλλον θερμὸν προστάτην, οὐκ ἔχω ἄλλην καταφυγήν,
οὐκ ἔχω ἄλλην παραμυθίαν (=παρηγοριά), πλὴν Σοῦ, τὴν ἄσπιλον καὶ ἁγνήν.
Ὄνομα ὑπερύμνητον, ὑπερευλογημένον,
γλυκὺ καὶ ὑπερπόθητον, ὑπερδεδοξασμένον.
Προσπίπτω ἡ ταλαίπωρος, ζητῶ τὸ ἔλεός σου,
ὅπως γενῇς μεσίτρια, Ἁγνή, πρὸς τὸν Υἱόν Σου,
Ἵνα ἰδῇ τὴν θλῖψιν μου, ἀκούσῃ τῆς φωνῆς μου
καὶ ἐπιχύσῃ βάλσαμον ἐλέους τῇ ψυχῇ μου.
Νὰ καταπέμψῃ διὰ Σοῦ τὴν ἄνωθεν εἰρήνην,
ἐξ ὕψους θείαν δύναμιν, χαρὰν καὶ εὐφροσύνην.
Χαῖρε, Μαρία, Δέσποινα, Ἀγγέλων ὑπερτέρα,
τοῦ Οὐρανίων Στρατιῶν ὑπερενδοξοτέρα.
Καθημερινὴ Ἁγιογραφικὴ Μελέτη Μηνὸς Ὀκτωβρίου
ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ
1. Μάρκ. Ζ΄(7) 1-7
2. Μάρκ. Ζ΄ 8-13
3. Μάρκ. Ζ΄ 14-16
4. Μάρκ. Ζ΄ 17-19
5. Μάρκ. Ζ΄ 20-23
6. Μάρκ. Ζ΄ 24-30
7. Μάρκ. Ζ΄ 31-35
8. Μάρκ. Ζ΄ 36-37
9. Μάρκ. Η΄ (8)1-10
10. Μάρκ. Η΄ 11-13
11. Μάρκ. Η΄ 14-21
12. Μάρκ. Η΄ 22-26
13. Μάρκ. Η΄ 27-30
14. Μάρκ. Η΄ 31-33
15. Μάρκ. Η΄ 34-35
16. Μάρκ. Η΄ 36-37
17. Μάρκ. Η΄ 38
18. Μάρκ. Θ΄ (9) 1-8
19. Μάρκ. Θ΄ 9-10
20. Μάρκ. Θ΄ 11-13
21. Μάρκ. Θ΄ 14-20
22. Μάρκ. Θ΄ 21-24
23. Μάρκ. Θ΄ 25-27
24. Μάρκ. Θ΄ 28-29
25. Μάρκ. Θ΄ 30-32
26. Μάρκ. Θ΄ 33-37
27. Μάρκ. Θ΄ 38-41
28. Μάρκ. Θ΄ 42-44
29. Μάρκ. Θ΄ 45-46
30. Μάρκ. Θ΄ 47-48
31. Μάρκ. Θ΄ 49-50
Σᾶς δίνεται ἡ δυνατότητα νὰ ἀκούσετε
τοὺς στίχους αὐτοὺς
σὲ σύντομη ἑρμηνεία
τοῦ ἀειμνήστου Καθηγητοῦ
Παναγιώτου Τρεμπέλα,
καὶ μάλιστα στὴ νεοελληνικὴ
ἔχοντας τὴν ἔγκριση τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου, ἄλλων Πατριαρχείων καὶ τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος.
Διαβάζει ὁ Διδάσκαλος - Θεολόγος
κ. Κ. Πρέντος
" Η ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ ΗΧΟΓΡΑΦΗΜΕΝΗ"
Ἐνθύμιο "Χαρουμένων Ἀγωνιστῶν"
Ἔκδοση Ἀδελφότητος Θεολόγων "Ο ΣΩΤΗΡ"
ΚΑΤΑ ΜΑΡΚΟΝ ΙΕΡΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ΄ (7ο)
Οἱ παραδόσεις τῶν πρεσβυτέρων δὲν καταλύουν τὸν νόμο.
(Στίχοι 1-13) {0΄- 2΄57΄΄}.
Τί καθιστᾶ τὸν ἄνθρωπο ἀκάθαρτο.
Ἡ θεραπεία τῆς κόρης τῆς Χαναναίας.
(Στίχοι 24-30) {5΄11΄΄- 6΄56΄΄}.
Ἡ θεραπεία τοῦ κωφαλάλου.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Η΄ (8ο)
Πολλαπλασιασμὸς τῶν ἑπτὰ ἄρτων στὴν ἔρημο.(Στίχοι 1-10) {0΄- 1΄41΄΄}.
Προσοχὴ ἀπὸ τὴ διδασκαλία τῶν Φαρισαίων.
(Στίχοι 11-21) {1΄42΄΄- 4΄47΄΄}.
Θεραπεία τοῦ τυφλοῦ τῆς Βηθσαϊδά.
(Στίχοι 22-26) {4΄48΄΄- 5΄51΄΄}.
Ὁ Πέτρος ὁμολογεῖ τὴν πίστη του περὶ τοῦ Χριστοῦ.
Ὁ Ἰησοῦς προλέγει τὸν θάνατο καὶ τὴν
ἀνάστασή του.
(Στίχοι 31-33) {6΄57΄΄- 8΄06΄΄}.
Ἡ αὐταπάρνηση καὶ ἡ σωτηρία τῆς ψυχῆς.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Θ΄ (9ο)
Ἡ Μεταμόρφωση τοῦ Σωτῆρος.
(Στίχοι 1-13) {0΄- 4΄11΄΄}.
Ἡ θεραπεία τοῦ σεληνιασζόμενου νέου.
(Στίχοι 14-29) {4΄12΄΄- 7΄17΄΄}.
Ὁ Ἰησοῦς προλέγει γιὰ δεύτερη φορὰ τὸ Πάθος
του.
(Στίχοι 30-32) {7΄18΄΄- 8΄18΄΄}.
Ποιός εἶναι ὁ πρῶτος καὶ ὁ μεγαλύτερος.
(Στίχοι 33-37) {8΄19΄΄- 9΄35΄΄}.Διδασκαλία περὶ ἀνοχῆς.
(Στίχοι 38-41) {9΄36΄΄- 11΄09΄΄}.
Προσοχὴ νὰ μὴ σκανδαλίζουμε.
(Στίχοι 42-50) {11΄10΄΄- 15΄23΄΄}.
























