Σάββατο 7 Απριλίου 2018

Ἀναστάσιμη Ἐγκὐκλιος Σεβ. Μητροπολίτου Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανῆς και Κονίτσης κ.κ. Ἀνδρέου









Δελβινάκιον,  Ἅγιον Πάσχα 2018
Ἀριθ.  Πρωτ. 260 

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ  209η


            ΘΕΜΑ: Ἡ Ἀνάσταση τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ εἶναι τὸ θαῦμα τῶν θαυμάτων.


            Ἀγαπητοί μου Χριστιανοί,
ΧΡΙΣΤΟΣ  ΑΝΕΣΤΗ !

-Α-

            Τοὺς τελευταίους καιρούς, διάφορα γεγονότα ποὺ συνέβησαν καὶ συμβαίνουν στὴν Πατρίδα μας, ἔχουν θολώσει καὶ συνεχίζουν νὰ θολώνουν τὸν πνευματικό μας ὁρίζοντα. Ζητήματα ἐθνικά, ὅπως τὸ «Σκοπιανό», τὸ «Βορειοηπειρωτικό» καὶ ἡ τουρκικὴ προκλητικότητα στὸ Αἰγαῖο καὶ στὴν περιοχὴ τῆς Κύπρου, δημιουργοῦν στενοχώρια καὶ θλίψη στὸν Λαό μας. Γιατί, φόβος ὑπάρχει μήπως ὁ πολιτικὸς κόσμος ὑποχωρήσῃ, στὶς πραγματικὰ ἀφόρητες πιέσεις τῶν Ἡ. Π. Ἀμερικῆς, ἔναντι τῶν Σκοπίων καὶ τῆς Ἀλβανίας. Τὰ δυὸ αὐτὰ κρατίδια, ὅσο βλέπουν τὴν Ἑλλάδα διστακτικὴ καὶ νὰ κατατρύχεται ἀπὸ τὴν φαγωμάρα τοῦ πολιτικοῦ κόσμου, τόσο γίνονται θρασύτερα καὶ ἀπαιτητικότερα. Ἀφοῦ, νὰ σκεφθῇ κανείς, οἱ Ἀλβανοὶ θέλουν νὰ στήσουν μνημεῖο στὴν ... Θεσπρωτία γιὰ τὴν δῆθεν γενοκτονία τῶν «Τσάμηδων» !
            Εἴχαμε, βέβαια, τὰ δύο μεγαλειώδη συλλαλητήρια γιὰ τὴν Μακεδονία μας, στὴν Ἀθήνα καὶ στὴν Θεσσαλονίκη, κατὰ τὰ ὁποῖα ἑκατοντάδες χιλιάδες Ἕλληνες, μὲ μιὰ πρωτοφανῆ ὁμοψυχία, ἀνεξάρτητα ἀπὸ τὶς κομματικές τους τοποθετήσεις, βροντοφώναξαν πρὸς κάθε κατεύθυνση, ὅτι «ἡ Μακεδονία εἶναι μία. Καὶ εἶναι Ἑλληνική». Δόξα τῷ Θεῷ ! Ἡ Κυβέρνηση, τρομοκρατημένη ἀπὸ τὸ πλῆθος  καὶ τὸ πάθος τῶν διαδηλωτῶν, προσπάθησε νὰ ἐπισπεύσῃ τὶς ἐξελίξεις... Ὁ χρόνος θὰ δείξῃ τὶ θὰ βγάλουν τὰ διὰφορα «μαγειρέματα».
-Β-
            Ὅμως, ὅλα γύρω μας διαλαλοῦν τὴν νίκη τοῦ Κυρίου Ἰησοῦ Χριστοῦ ἐπὶ τοῦ θανάτου καὶ ὅλων τῶν σκοτεινῶν δυνάμεων. Ἡ ΑΝΑΣΤΑΣΗ εἶναι γεγονός !  Καὶ τὸ Φῶς της, ὅσο κι’ ἄν κάποιοι προσπαθοῦν νὰ τὸ σβήσουν, τόσο περισσότερο θὰ λάμπῃ καὶ θὰ φωτίζῃ τὶς ψυχὲς καὶ τὴν ἀνθρωπότητα ὁλόκληρη. Καὶ μεῖς, οἱ ὀρθόδοξοι χριστιανοί, παίρνουμε δύναμη καὶ θάρρος, μὲ πλήρη τὴν πεποίθησή μας, ὅτι «ἀνέστη ὁ Κύριος ὄντως». Γιατί, «εἰ Χριστὸς οὐκ ἐγήγερται ματαία ἡ πίστις ἡμῶν», κατὰ τὴν διακήρυξη τοῦ ἀποστόλου Παύλου. Ἄν, δηλαδή, ὁ Χριστὸς δὲν εἶχε ἀναστηθῆ, ὁ θάνατος καὶ ἡ ἁμαρτία δὲν κατανικήθηκαν. Ὁ Ἰησοῦς δὲν εἶναι πλέον ὁ Λυτρωτὴς τοῦ κόσμου, τὸν Ὁποῖο ὁ Ἅδης δὲν μπόρεσε νὰ κρατήσῃ στὰ σπλάγχνα του. Εἶναι, ἁπλούστατα, κάποιος θνητός, τὸν ὁποῖο κατάπιε ὁ θάνατος, ὅπως καὶ κάθε ἄλλο ἄνθρωπο, καί, ἑπομένως , ἡ πίστη μας εἶναι ἀθεμελίωτη. Πραγματικά, θὰ ἤμασταν οἰ ἐλεεινότεροι ὅλων τῶν ἀνθρώπων ἐμεῖς οἱ  χριστιανοί, ἐὰν ὁ Χριστὸς δὲν εἶχε ἀναστηθῆ ἐκ τῶν νεκρῶν (Α΄ Κορ. ιε΄ 20).
-Γ-
            Λοιπόν, ἀδελφοί μου, ὁ ΧΡΙΣΤΟΣ  ΑΝΕΣΤΗ !  Μέσα μας, γύρω μας, παντοῦ, φῶς καὶ χαρά. «Ἡ ἀπολύτρωση καὶ ἡ σωτηρία τῶν ἀνθρώπων εἶναι πλέον πραγματικότητα. Ὁ Κύριος Ἰησοῦς ἀποδεικνύεται μὲ τὴν ἀνάστασή Του καὶ Σωτὴρ καὶ Λυτρωτὴς τοῦ κόσμου. Τὸ πλῆγμα, ποὺ πέτυχε μὲ τὴν ἀνάστασή Του κατὰ τοῦ θανάτου ἦταν θανάσιμο καὶ ἡ νίκη ὁριστική.
            Ἔτσι ἐξηγεῖται πῶς ἡ ἀνάσταση, τὸν ἀδιάλλακτο διώκτη τῆς Ἐκκλησίας Σαῦλο, τὸν μετέτρεψε σὲ ἐνθουσιώδη κήρυκα τῆς θεότητος τοῦ Χριστοῦ · καὶ πῶς ὁ δύσπιστος Θωμᾶς ἔκανε τὴν ἀκατάλυτη ὁμολογία τῆς πίστεως : «ὁ Κύριός μου καὶ ὁ Θεός μου» (Ἰωάνν. κ΄ 28), πάνω στὴν ὁποία θεμελιώθηκε ἡ Ἐκκλησία, ἡ ὁποία λατρεύει τὸν Κύριο ὡς «βασιλέα βασιλέων καὶ Κύριον κυρίων» (Ἀποκ. ιθ΄ 16).
-Δ-
            Στὰ 2.000 χρόνια, ποὺ ἔχουν περάσει, μυριάδες ψυχῶν, φωτιζόμενες ἀπὸ τὸ ἀναστάσιμο Φῶς, ἀκολουθοῦν τὸν Χριστὸ «καὶ ἄδουσι... τὴν ὠδὴν τοῦ ἀρνίου» (Ἀποκ. ιε΄ 3). Καὶ ἡ φωνή τους, «ὡς φωνὴ ὑδάτων πολλῶν λεγόντων · ἀλληλούϊα · ὅτι ἐβασίλευσε Κύριος ὁ Θεὸς ὁ παντοκράτωρ» (Ἀποκ. ιθ΄ 6). Χριστὸς Ἀνέστη ! Ἀδελφοὶ συνέλληνες, Χριστὸς Ἀνέστη ! Ἀδελφοὶ Κύπριοι καὶ Βορειοηπειρῶτες , Χριστὸς Ἀνέστη !  Ἕλληνες τῆς Διασπορᾶς, ἐργαζόμενοι, στρατευμένοι νέοι · φοιτητὲς καὶ μαθητές, ὅσοι εἶστε στὴν Ἑλλάδα κι’ ὅσοι, ἐξ αἰτίας τῶν δυσμενῶν περιστάσεων βρίσκεστε στὸ ἐξωτερικό, Χριστὸς Ἀνέστη. Καὶ ὁ ἀντίλαλος θὰ λέῃ : Ἀληθῶς Ἀνέστη !
Χρόνια πολλά, ἀναστάσιμα, ἅγια.

Διάπυρος εὐχέτης ἐν Χριστῷ Ἀναστάντι

Ο   ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ

Ὁ Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανῆς καὶ Κονίτσης  Α Ν Δ Ρ Ε Α Σ