τοῦ Χαρ. Ν. Βραμπίδη,
καθηγητοῦ Δευτεροβάθμιας Ἐκπαίδευσης
Μέ
αἰσθήματα θλίψης καί κατ΄ἄνθρωπον λύπης ἀλλά καί τήν χαρά καί παρηγορία
ὅτι θά ἔχουμε ἕναν νέο Ἅγιο νά πρεσβεύει γιά ἐμᾶς στόν θρόνο τοῦ Θεοῦ
ἀποχαιρετίσαμε τόν πρᾶο, ταπεινό, ὁμολογητή, γεμᾶτο ἀγάπη καί
συγχωρητικότητα πνευματικό μας πατέρα, Μητροπολίτη Αἰτωλίας &
Ἀκαρνανίας, κυρό Κοσμᾶ.
Ὅσα
καί νά ἀναφερθοῦν γιά τόν ἴδιο καί τό πολυδιάστατο ἔργο του δέν θά
εἶναι ἀρκετά. Ἀγάπησε τόν Χριστό καί τήν Ἐκκλησία Του, ἑνώθηκε μαζί Του,
παραμένοντας πιστός σ΄ Ἐκεῖνον μέχρι τό τέλος τῆς ἐπίγειας ζωῆς του.
Στολισμένος
μέ ὅλα τά χαρίσματα τοῦ Ἁγίου Πνεύματος διακόνησε τήν Ἐκκλησία ὡς
φλογερός Ἱεροκήρυκας ἀλλά καί ὡς θαυμαστός Ἐπίσκοπος, γνωρίζοντας πώς
στό τίμιο κεφάλι του δέν θά στηριχθεῖ ἀδαμαντοκόλλητη μίτρα ἀλλά
ἀκάνθινο στεφάνι.
Ἄνθρωπος
τῆς προσευχῆς καί τῆς συνεχοῦς ἐπικοινωνίας μέ τόν Οὐρανό, ζητοῦσε καί
λάμβανε τήν θεία ἐνίσχυση. Φίλος τοῦ Χριστοῦ καί φίλοι του οἱ Ἅγιοι!
Ἐμπνευστής του καί συνοδοιπόρος του ὁ Ἅγιος Κοσμᾶς ὁ Αἰτωλός, τήν
διδασκαλία καί τό ἔργο τοῦ ὁποίου μιμήθηκε.
Πονᾶμε,
ὁ πιστός λαός τῆς Αἰτωλοακαρνανίας γιατί μείναμε ὀρφανοί ἀπό πατέρα
συμπονετικό, φιλάνθρωπο καί γεμᾶτο ἀγάπη σέ καιρούς δύσκολους καί
πονηρούς, σέ καιρούς διωγμοῦ τῆς πίστεως.
Πονᾶμε ὅμως γιατί ὁ πνευματικός πατέρας μας ἔφυγε συκοφαντημένος ἀλλά καί μετά τήν κοίμησή του συνεχίζει νά συκοφαντεῖται.
Ἡ
καρδιά ματώνει, τά μάτια βουρκώνουν, ἡ σκέψη θολώνει ὅταν ἀναλογίζεται
ὅτι τό ἀνθρώπινο στοιχεῖο πλέκεται μέσα στό θεϊκό τῆς Ἐκκλησίας μας. Καί
εἶναι κάποτε τόσο ἔντονες καί ἀποκρουστικές οἱ ἀνθρώπινες μικρότητες.
Λίγες
ὧρες μετά τήν ἐκδημία του, ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Δωδώνης κ.
Χρυσόστομος ἔσπευσε νά τόν χαρακτηρίσει «ξερόλα» συνεχίζοντας μέ τόν
τρόπο αὐτό τό προηγούμενο παραλήρημα του, ὅταν ὁ Δεσπότης μας
νοσηλευόταν στό νοσοκομεῖο.
Τίς
δημόσιες ἄστοχες καί ἀνεπίτρεπτες στό πρόσωπο, τοῦ πρό ὀλίγων ὡρῶν
κεκοιμημένου ἐπικρίσεις, μιμήθηκε ὁ ἐκπρόσωπος Τύπου τῆς Ἱερᾶς Συνόδου,
Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Θεσσαλιώτιδος κ. Τιμόθεος λέγοντας μεταξύ
τῶν ἄλλων «Εὐχόμαστε ὁ Θεός νά τόν ἀναπαύσει καί ὅλους τούς ἄλλους πού
ἀφήνει πίσω του νά τούς διδάξει ὅτι πρέπει νά εἴμαστε προσεκτικοί πολύ
καί νά λαμβάνουμε μέτρα».
Τήν
πονεμένη καί ἀγανακτισμένη γιά τίς ἀνωτέρῳ συκοφαντίες ἀπάντησή μας,
τήν δίνει ὁ Ἅγιος Γρηγόριος ὁ Θεολόγος πού λέει ὅτι: «Δέν ὑπάρχουν
ἄνθρωποι ἄσχημοι, ἀλλά ἄνθρωποι πού δέν μποροῦν νά δείξουν τήν ὀμορφιά
τους. Καί δέν μποροῦν νά δείξουν τήν ὀμορφιά τους γιατί δέν ἀγαποῦν καί
δέν ἀγαπιῶνται».
Στίς
Ποιμαντορικές Ἐγκυκλίους του καί στούς λόγους του ποτέ δέν τοποθετήθηκε
κατά τῆς Ἰατρικῆς Ἐπιστήμης καί τῶν ὑπευθύνων. Ἀντιθέτως ἀναφέρει στήν
Ποιμαντορική Ἐγκύκλιο πρός τόν λαό τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως του (Νοέμβριος
2020) «Ὑπάρχει, ἀγαπητοὶ μου, ἕνας μεγάλος πειρασμός. Ὑπάρχει μία
ἐπιδημία, μιὰ λοιμικὴ νόσος. Βέβαια, ὀφείλουμε ὡς ἄνθρωποι νὰ
προσέχουμε. Μὲ ταπείνωσι νὰ ἀκούσουμε τὶς ὁδηγίες τῆς ἰατρικῆς ἐπιστήμης
καὶ νὰ τηροῦμε τοὺς ὅρους τῆς ὑγιεινῆς», καθώς καί σέ ἄλλη Ἐγκύκλιο
σημειώνει: «Ὑπάρχει, ἀγαπητοί, μία πανδημία ὅπως ὀνομάζεται. Ἐπί ἕνα
χρόνο τώρα, οἱ ὑπεύθυνοι τονίζουν ὅτι πρέπει νά προσέξουμε τήν σωματική
μας ὑγεία.... Κανείς δέν κατηγορεῖ τούς ὑπευθύνους γιά τήν ἀνησυχία καί
τήν φροντίδα τους, ὅσον ἀφορᾶ στόν κίνδυνο τῆς ὑγείας τοῦ ἑλληνικοῦ
λαοῦ, ὅσο ὑπάρχει ἡ ἐπιδημία» (Ποιμ. Ἐγκ. περί τῆς Θείας Κοινωνίας
Μάρτιος 2021).
Καθώς
καί ὁ ἴδιος ἐπιστήμων καί κάτοχος δυό πανεπιστημιακῶν τίτλων, αὐτῶν τῆς
Πολιτικῆς Ἐπιστήμης καί τῆς Θεολογίας, ποτέ του δέν ἀμφισβήτησε καμία
ἐπιστήμη, ἰδιαιτέρως τήν Ἰατρική.
Μᾶς
λύπησε βαθύτατα ὁ Σεβασμιωτάτος Μητροπολίτης Ναυπάκτου καί τοποτηρητής
τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως μας κ. Ἱερόθεος, ὅταν στόν ἐπικήδειο λόγο του
χαρακτήρισε τήν κοίμηση τοῦ Δεσπότη μας ὡς «ὀδυνηρό θάνατο» ἐπειδή
κοιμήθηκε ἐξαιτίας τῶν ἐπιπλοκῶν πού προκλήθηκαν ἀπό τόν κορωναϊό μέ τόν
ὁποῖο εἶχε προσβληθεῖ.
Στό
λεξικό του ὁ καθηγητής κ. Μπαμπινιώτης στό λῆμμα «ὀδυνηρός» σημειώνει:
«1. Αὐτός πού προκαλεῖ σωματικό ἤ ψυχικό πόνο. 2. (μτφ) γιά κάτι
ἰδιαίτερα ἀρνητικό γιά κάποιον».
Στό
βιβλίο «Ἡ ζωή μετά τόν θάνατο» τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Ναυπάκτου
κ. Ἰεροθέου ἀναφέρεται: «Ἡ ἔξοδος τῆς ψυχῆς ἀπό τό σῶμα γίνεται βιαίως,
καί αὐτό εἶναι τό μυστήριο τοῦ θανάτου» (σελ.55).
Προφανῶς
καί δέν ἐννοοῦσε στόν ἐπικήδειο λόγο του, ὡς «ὀδυνηρό θάνατο» τό
μυστήριο τῆς διάσπασης τῆς ἑνότητας ψυχῆς καί σώματος, γιατί ἔτσι θά
ἔπρεπε νά χαρακτηρίζει κάθε θάνατο ὡς ὀδυνηρό. Περισσότερο ὑπονοοῦσε τό
γεγονός ὅτι ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Αἰτωλίας & Ἀκαρνανίας κυρός
Κοσμᾶς, δέν εἶχε ἐμβολιαστεῖ, ἀφήνοντας νά ἐννοηθεῖ ἐμμέσως κάθε θάνατο
ἀνεμβολίαστου ἀπό κορωναϊό ὡς «ὀδυνηρό». Εἶναι μέσα στό γενικότερο
πλαίσιο «δαιμονοποίησης» τῶν ἀνθρώπων πού δέν ἔχουν ἐμβολιαστεῖ.
Τά
δυό τελευταῖα χρόνια, πού ἔχουμε εἰσέλθει στήν ἐποχή τῆς Covid-19,
παρατηρεῖται μιά συστηματική προσπάθεια παραποίησης καί στρέβλωσης τῆς
Ἐκκλησιολογίας καί κατά συνέπεια συνολικά τῆς Δογματικῆς τῆς Ὀρθοδόξου
Ἐκκλησίας μας, καθώς καί ἀποϊεροποίηση τῶν πάντων.
Ὁλόκληρη
ἡ Βιβλική καί Πατερική Θεολογία εἶναι σωτηριολογική, δηλαδή θεμελιωμένη
στήν ἐνανθρώπηση τοῦ Λόγου, ἔχοντας ὡς στόχο τήν σωτηρία καί τήν κατά
χάρη θέωση τοῦ ἀνθρώπου. Ἔτσι, ἡ Δογματική τῆς Ἐκκλησίας μας ἐξετάζει
καί κινεῖται γύρω ἀπό τό τρίπτυχο: Θεός, κόσμος καί ἄνθρωπος. Κατά
συνέπεια κάθε παραποίηση καί στρέβλωσή της συνεπάγεται παραποίηση καί
στρέβλωση τῆς ἀνθρωπολογίας καί κοσμολογίας.
Οἱ
ἄγευστοι τοῦ ἐκκλησιαστικοῦ γεγονότος, ἀποφεύγουν τόν συνωστισμό ἐντός
τῶν Ἱερῶν Ναῶν, μέ τό νά συγχέουν τήν παρουσία καί σύναξη στά Ἱερά
Μυστήρια, μέ τίς λοιπές συνάξεις πού γίνονται σέ ἄλλους κλειστούς καί
ἀνοιχτούς χώρους. Ἀρνοῦνται λοιπόν τήν κατ΄ ἐνέργεια παρουσία τοῦ Θεοῦ
στίς λατρευτικές συνάξεις τῶν χριστιανῶν. Σέ αὐτές τίς καινοτομίες καί
τούς νεωτερισμούς ἦταν ἀντίθετος ὁ κοιμηθείς Μητροπολίτης κυρός Κοσμᾶς,
καί ὄχι στήν Ἰατρική Ἐπιστήμη!
Στήν
Ἐπιστημονική Διημερίδα πού διοργάνωσε τό Τμῆμα Θεολογίας τῆς Θεολογικῆς
Σχολῆς τοῦ ΕΚΠΑ στίς 12 & 13 Μαρτίου 2021 μέ θέμα «COVID-19. Πίστη,
ἐλπίδα καί ὅραμα στόν καιρό τῆς πανδημίας» ὁ Ἀναπληρωτής Καθηγητής κ.
Νικόλαος Ξιώνης, στήν εἰσήγησή του μέ θέμα «Ἡ Ἐκκλησία στήν ἐποχή τῆς
πανδημίας: Ἐνδοιασμοί, ἀμφισβητήσεις καί σωτηρία» τῆς ὁποίας παραθέτουμε
τόν σύνδεσμο (https://www.youtube.com/watch?v=TurucfzzBJg) μεταξύ τῶν
ἄλλων ἀναφέρει: «Ἄρνηση τῆς κατ΄ ἐνέργειας παρουσίας τῆς Θεότητος εἶναι
πολύ πιό σημαντική ἀπό τήν ἀλλοίωση τῆς πίστεως, ἡ ὁποία ἐπιχειρεῖται
ἀπό τήν αἵρεση. Διότι αὐτή δέν εἶναι μιά ἁπλή διαφοροποίηση ἀπό τήν
διδασκαλία τῆς Ἐκκλησίας. Δέν ἀποτελεῖ μιά διαφορετική ἑρμηνεία τοῦ
Δόγματος, ὅπως συμβαίνει μέ τούς αἱρετικούς. Ἡ ἄρνηση τῆς Θεότητος τοῦ
Ἰησοῦ, ἡ ὁποία στηρίζεται στήν ἀμφιβολία καί ἄρνηση τῆς θεϊκῆς του
δύναμης καί ἡ ὁποία βεβαίως ἐκφράζεται μέ τήν ἀπόδοση τῶν θαυμάτων στίς
φυσικές δυνάμεις τῶν κτιστῶν ὄντων, ὅπως στήν περίπτωση τῶν Φαρισαίων ἤ
μέ τήν ἀπόδοση τῆς φθορᾶς καί τοῦ θανάτου στό ἀνακαινισμένο Σῶμα τοῦ
Χριστοῦ πού εἶναι ἡ Ἐκκλησία, ὅπως συμβαίνει σήμερα στήν ἐποχή τῆς
Covid-19, σημαίνει βλασφημία κατά τοῦ Ἁγίου Πνεύματος καί ὡς ἐκ τούτου
εἶναι πολύ σοβαρότερο ἀπό τήν αἵρεση. Διότι ὁ Φαρισαῖος ἤ ὁ κατ΄ ὄνομα
μόνο Χριστιανός δέν προσπαθεῖ νά ἑρμηνεύσει τό μυστήριο, ὅπως κάνει ὁ
αἱρετικός, ἀλλά ἀρνεῖται αὐτό τό ἴδιο τό μυστήριο. Δέν ἀλλοιώνει τήν
πίστη στήν προσπάθειά του νά τήν κατανοήσει ἀλλά τήν ἀναιρεῖ
ἀντιστρέφοντας τήν ἀλήθεια καί ἀποδίδοντας στά ἔργα τῆς Θεότητος
ἰδιότητες καί συνθῆκες τῆς κτιστῆς φύσεως. Γι΄ αὐτό, οἱ μέν αἱρετικοί
μποροῦν νά συνειδητοποιήσουν τά λογικά λάθη τῶν ἑρμηνευτικῶν τους
προϋποθέσεων, νά μεταβάλουν τό θεωρητικό ὑπόβαθρο τῆς κακοδοξίας τους
καί τελικά νά μετανοήσουν, οἱ βλάσφημοι ὅμως, θεωροῦν τήν πίστη καί τό
βίωμα τῆς Ἐκκλησίας ὡς ὑπερβολικά καί ἀντιεπιστημονική ἀντίληψη τῆς
πραγματικότητας. Τοιουτοτρόπως ἀρνοῦνται τήν παρουσία τοῦ Θεοῦ καί ὡς ἐκ
τούτου παραμένουν ἀμετανόητοι. Ἡ ἄρνηση συνεπῶς τῆς Θεότητος εἶναι μιά
πράξη δαιμονική καί ἐκφράζει τήν ἀπόλυτη πνευματική διαστροφή καί
ὑπαρξιακή ἀλλοίωση πρός τό μή ὅν καί τήν ἀνυπαρξία».
Ποτέ,
καμία ἀσθένεια καί κανένας ἰός, δέν παραποίησε τήν Ἐκκλησιολογία καί
δέν ἔκανε τούς χριστιανούς νά φοβηθοῦν τήν συμμετοχή τους στά Ἱερά
Μυστήρια τῆς Ἐκκλησίας μας καί ἰδίως σέ αὐτό τῆς Θείας Εὐχαριστίας, τόν
ἀσπασμό τῶν ἁγίων λειψάνων καί τῶν ἱερῶν εἰκόνων.
Ἀντιθέτως,
οἱ πανδημίες καί κάθε λοιμική νόσος, ἦταν εὐκαιρία γιά «θαρραλέα
ὁμολογία τῶν χριστιανῶν μαρτύρων καί ἡ προθυμία τῶν πρώτων χριστιανῶν νά
μεριμνοῦν γιά τούς συνανθρώπους τους σέ καιρό πανδημιῶν... καί αὐτή ἡ
στάση εἶχε ὡς ἀποτέλεσμα μεγαλύτερη ἐπιβίωση τῶν χριστιανῶν καί ἐκείνων
πού αὐτοί περιποιοῦντο, καί αὐτό δέν ἐθεωρεῖτο τίποτε ἄλλο παρά θαῦμα»,
ἀναφέρει στό βιβλίο «Ὁ ὁλικός πόνος καί ἡ φύση τῆς ἴασης» ὁ Dr Daniel B.
Hinshaw, τό ὁποῖο προλογίζει ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Μεσογαίας
& Λαυρεωτικῆς κ. Νικόλαος, χαρακτηρίζοντάς το ὡς «θησαυρό Ὀρθόδοξης
βιοηθικῆς θεωρίας», μεταξύ τῶν ἄλλων.
Αὐτή
ἡ ἀντιμετώπιση καί ἐκδήλωση τῆς ἔμπρακτης ἀγάπης τῶν χριστιανῶν, αὔξανε
καί πλήθυνε τήν Ἐκκλησία, γιατί οἱ εἰδωλολάτρες συγκινημένοι ἀπό τό
παράδειγμα ἀγάπης καί αὐτοθυσίας τῶν χριστιανῶν βαπτίζονταν καί οἱ
ἴδιοι, ἀφοῦ ἔβλεπαν ὅτι μόνο μιά ἀληθινή πίστη σέ ἕναν ἀληθινό Θεό
ἀναγεννᾶ τέτοιους ἀνθρώπους, πού μιμοῦνται τό παράδειγμα τοῦ Σωτῆρα
Χριστοῦ!
Αὐτή
τήν Θεολογία τῶν Πατέρων καί τήν Παράδοση τῆς Ἐκκλησίας μας ἀκολούθησε,
βάδισε, δέν ἔβγαλε ἀπό τή ζωή του καί δίδαξε, ὁ Σεβασμιώτατος
Μητροπολίτης μας, κυρός Κοσμᾶς!
Αὐτή
τήν ἱερά Παράδοση, πού σέ ἀντίθεση μέ τόν δυισμό σώματος - ψυχῆς, δέν
κατακερματίζει τό ἐπιστητό. Αὐτή τήν ἱερά Παράδοση, πού ἀντιμετωπίζει
τόν ἄνθρωπο ὡς ὅλο, ὡς ψυχοσωματική ὀντότητα, μέ ψυχή ἀθάνατη, πού
ἐπιδιώκει τήν ἴαση καί τήν θεραπεία του ἀπό τήν ἀσθένεια τῆς ἁμαρτίας
ἀλλά καί τίς ἀσθένειες τοῦ σώματος. Αὐτή τήν Παράδοση τῶν Πατέρων
συνέχισε καί μέ αὐτή πορεύθηκε σέ ὁλόκληρη τή ζωή του. Δέν θά μποροῦσε
ἄλλωστε νά πράξει διαφορετικά ἀφοῦ μεγάλωσε σέ κολλυβάδικη οἰκογένεια,
μέ πατέρα Ἱερέα, τόν π. Εὐστράτιο, πού σήκωνε τά χέρια καί ἐπιτελοῦσε
θαύματα (βλ. βιβλίο «Ἀσκητές μέσα στόν κόσμο», τόμος Α΄, σελ. 219).
Δέν
κήρυξε τίποτα νέο καί ἄγνωστο στήν Ἐκκλησία. Τήρησε τόν ἑαυτό του μέσα
στήν ἀκραιφνῆ πίστη, τήν καθαρά καί ἀνόθευτη διδασκαλία. Πάντα κήρυττε
τήν μετάνοια, τήν καθαρότητα καί τήν ἀγάπη!
Κατηγορήθηκε
γιατί δέν φοροῦσε μάσκα. Στίς ἀρχές Δεκεμβρίου τοῦ 2021, ὅταν ὁ Πάπας
Φραγκίσκος ἐπισκέφθηκε τήν Ἀρχιεπισκοπή Ἀθηνῶν, ὁ Μακαριώτατος
Ἀρχιεπίσκοπος Ἀθηνῶν καί Πάσης Ἑλλάδος κ.κ. Ἱερώνυμος, τόν ὑποδέχθηκε
καί συνομίλησε μαζί του χωρίς νά φοράει μάσκα, ἐνῶ λίγους μῆνες νωρίτερα ὁ
φωτογραφικός φακός ἀπαθανάτισε τόν Ἀρχιεπίσκοπο νά ἀσπάζεται τήν εἰκόνα
τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου φορῶντας μάσκα. Οὐδείς διαμαρτυρήθηκε ὅμως! Ὦ
τῆς ὑποκρισίας!
Κλήθηκε
σέ ἀπολογία ἀπό τήν Ἱερά Σύνοδο μαζί μέ τόν Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη
Κυθήρων κ. Σεραφείμ, γιά ἀπειθαρχία καί ἔλλειψη σεβασμοῦ πρός τήν
ὁμόφωνη ἀπόφαση τοῦ συλλογικοῦ ὀργάνου διοικήσεως τῆς Ἐκκλησίας τῆς
Ἑλλάδος (ΔΙΣ), ὡς πρός τήν ἔκτακτη διαδικασία τελέσεως τῶν Ἱερῶν
Ἀκολουθιῶν τοῦ Πάσχα, ἐξαιτίας τῶν ὑγειονομικῶν περιορισμῶν. Ἡ Ἐκκλησία
συμπορευόμενη μέ τίς ἄγευστες ἐκκλησιαστικῆς παραδόσεως ἀποφάσεις τῆς
Πολιτείας, προτίμησε νά σκανδαλίσει καί νά πληγώσει τό πλήρωμά της καί
νά καλέσει σέ ἀπολογία δύο Ἱεράρχες.
Γιά
τό ρεβεγιόν τῆς Πρωτοχρονιᾶς πρίν λίγες ἡμέρες, ἡ Πολιτεία ἔκανε
ἐξαίρεση τοῦ μέτρου κλεισίματος τῆς ἑστίασης ἀπό τίς 11:00΄ μ.μ στίς
2:00΄ π.μ.. Ἡ Ἀνάσταση ὅμως δέν μποροῦσε νά γίνει στίς 12 τά μεσάνυχτα,
ἕνεκα ἀπαγόρευσης!
Γιά
τόν ἐμπαιγμό τοῦ θρησκευτικοῦ φρονήματος τῶν πιστῶν πού προκαλεῖται ἀπό
τίς ἀνωτέρω διακρίσεις εἰς βάρος τῆς Ἐκκλησίας, δυστυχῶς δέν εἴδαμε
καμία ἀντίδραση ἀπό τήν Ἱερά Σύνοδο. Τί ἔχουν νά ποῦν σήμερα ὅλοι αὐτοί
πού ὑποστήριζαν ἤ δικαιολογοῦσαν ἐκείνη τήν κατρακύλα;
Ἡ
ἐξέλιξη αὐτή δικαίωσε τόν Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Αἰτωλίας &
Ἀκαρνανίας κυρό Κοσμᾶ, ὁ ὁποῖος γιά τήν ὑπεράσπιση τῆς Ἱερᾶς Παραδόσεως
τῆς Ἐκκλησίας μας καί τήν ὁμολογία του γιά τό θέμα αὐτό, δέχτηκε ἔντονη
ἐπικριτική ἀντιμετώπιση καί χαρακτηρισμούς ταπεινωτικούς ἀπό «ἀδερφούς»
Του. Ὅμως, ὡς νέος Ἅγιος Μάρκος Εὐγενικός, ἔλεγε πώς «σέ θέματα πίστεως
καί αὐτό πού φαίνεται μικρό δέν εἶναι μικρό». Οἱ γενναῖοι μιλοῦν ταπεινά
ἀλλά γενναῖα!
Ἡ
ἀταλάντευτη καί ἀνόθευτη πίστη στήν Ὀρθοδοξία, καθώς καί ὀρθοπραξία
του, εἶχαν ζωηρή ἀπήχηση στό ὀρθόδοξο πλήρωμα, τό ὁποῖο δεχόταν τούς
λόγους του μέ βαθύτατη συγκίνηση καί τόν περιέβαλλε μέ σεβασμό
ἀπεριόριστο, μέ ἐκτίμηση καί εἰλικρινῆ ἀγάπη. Βρέθηκαν βέβαια ὁρισμένοι,
οἱ ὁποῖοι τόν κατηγοροῦσαν ὡς φανατικό. Ἀλλά ὅταν ὁ νοῦς καί ἡ καρδιά
τοῦ ἀνθρώπου σκοτισθοῦν, τότε εὔκολα διαστρέφονται οἱ λέξεις. Ὁ
περιφρονητής κάθε εὐτελοῦς συμβιβασμοῦ καί ὁ ἔνθερμος ὑποστηρικτής τῆς
καθαρᾶς ἀληθείας χαρακτηρίζεται φανατικός καί μονόπλευρος.
Ἀπάντηση
σέ ὅλους αὐτούς; Ὁ λόγος του! Ἡ τελευταία Ποιμαντορική Ἐγκύκλιος τῶν
Χριστουγέννων 2021, μεστή θεολογικῶν νοημάτων, ὅπως κάθε ἄλλη ἄλλωστε,
ἀναφέρει: «Θολωμένοι ἀπό τήν ἐγωπάθειά μας, τή φιλαυτία μας καί τήν
ὑλοφροσύνη μας, αἰχμάλωτοι τοῦ αἰῶνος τούτου, χάσαμε τήν θερμή καί
καθαρή πίστι μας στόν Τριαδικό Θεό μας, τόν Σαρκωθέντα Κύριο,
θεοποιήσαμε τή λογική μας καί πορευόμαστε χωρίς χάρι Θεοῦ καί
ἁγιοπνευματική παρουσία. Βρισκόμαστε, ὅπως νομίζουμε, μέσα στό ἀμπέλι
τοῦ Χριστοῦ μας, τήν Ἐκκλησία, καί καμμιά σχέσι δέν ἔχουμε μέ τόν
Ἀμπελουργό. ἁμαρτάνουμε, καί οὔτε, δυστυχῶς, κἄν συναισθανόμαστε ὅτι
εἴμαστε ἄνθρωποι ἀποστασίας».
Σύμφωνα
μέ τή δισχιλιετῆ ἐμπειρία τῆς Ἐκκλησίας μας, ἕναν ἅγιο τόν ἀναδεικνύει ἡ
συνείδηση τοῦ λαοῦ τῆς Ἐκκλησίας! Ὁ ἅγιος εἶναι πρῶτα ἅγιος στή
συνείδηση καί στίς καρδιές τῶν πιστῶν, καί στή συνέχεια ἡ Ἐκκλησία
προβαίνει στήν ἁγιοκατάταξή του.
Στή
συνείδηση καί στήν καρδιά τοῦ πιστοῦ λαοῦ τῆς Αἰτωλοακαρνανίας, ὁ
Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Αἰτωλίας & Ἀκαρνανίας κυρός Κοσμᾶς εἶναι
Ἅγιος! Καί αὐτή ἡ ἁγιότητά του εἶναι καθολικά ἀναγνωρισμένη ἀπ΄ ὅλον τόν
Ὀρθόδοξο κόσμο! Ἄν ἐπιτρέψει ὁ Θεός καί ζήσουμε, θά ἑορτάσουμε
πανηγυρικά καί τήν ἐπίσημη ἁγιοκατάταξή του!
Τήν
ἁγιότητά του, τήν καταμαρτυρεῖ κλῆρος καί λαός πού συγκεντρώθηκε παρά
τίς ἀπαγορεύσεις στήν ἐξόδιο Ἀκολουθία καί στήν ταφή του καί μέ πίστη
φώναξε «Ἅγιος»!
Τήν ἁγιότητά του, τήν καταμαρτυρεῖ ἡ ὁμολογία του σέ θέματα πίστεως!
Τήν ἁγιότητά του, τήν καταμαρτυρεῖ ἡ συγχώρεση τῶν συκοφαντῶν του!
Τήν ἁγιότητά του, τήν καταμαρτυρεῖ ὁ μαρτυρικός βίος του!
Τήν
ἁγιότητά του τήν καταμαρτυρεῖ ἡ εὐωδία τοῦ θαλάμου νοσηλείας του τίς
τελευταῖες ἡμέρες πρίν φύγει ἀπό τόν μάταιο τοῦτο κόσμο!
Δοξάζουμε τόν Τριαδικό Θεό, πού μᾶς χάρισε Δεσπότη Ἅγιο καί Ὁμολογητή!